Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Metropolian henkilökunnan käyttäjätunnuksen hankintaprosessi

  1. Esimies Esihenkilö tekee työsopimuksen työntekijän kanssa.
  2. Työsopimuksen tiedot siirtyvät HR-järjestelmään Henkilöstöpalveluiden vahvistettua työsopimuksenkun työsopimus vahvistetaan.
  3. Käyttäjän tiedot siirtyvät automaattisesti Ammeeseen (käyttäjähallintoon), jolloin työntekijälle luodaan Metropolian käyttäjätunnuksetkäyttäjätunnus.
  4. Esimies tiedottaa työntekijälle miten tunnus aktivoidaan. Työntekijälle annettava ohjesivu: Esihenkilö tiedottaa työntekijälle, milloin käyttäjätunnus on aktivoitavissa seuraavan ohjeen mukaan Käyttöönotto eli aktivointi.
  5. Työntekijä aktivoi tunnuksensa osoitteessa https://amme.metropolia.fi/aktivoi verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella.

 

Jos Mikäli verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ei ole käytössä, tunnuslomakkeen voi noutaa henkilöstöpalveluista. Henkilöllisyys tarkistetaan ennen lomakkeen luovuttamista.

henkilöstösihteeri tulostaa uudet verkkotunnukset, tarkistaa saajan henkilöllisyyden ja luovuttaa tunnuslomakkeen. Uudet tunnukset voi noutaa myös opintotoimistoista ja Helpdeskin palvelupisteistä. Aktivointisalasana on voimassa 45 päivää, jonka jälkeen pitää hakea uusi aktivointisalasana.

Ohjeet uuden aktivointisalasanan saamiseksi ovat samat kuin unohtuneen salasanan tapauksessa. Uudet tunnukset voi noutaa myös opintotoimistoista ja Helpdeskin palvelupisteistä

Tunnuksen lukittuminen

Unohtunut salasana


Staff