Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Metropolian henkilökunnan käyttäjätunnuksen hankintaprosessi

  1. Työntekijä Esihenkilö tekee työsopimuksen esimiehen työntekijän kanssa.
  2. Esimies toimittaa allekirjoitetun työsopimuksen Henkilöstöpalvelut.
  3. Henkilöstöpalvelut tallentaa uuden työntekijän tiedot Työsopimuksen tiedot siirtyvät HR-järjestelmään
  4. Järjestelmä vie käyttäjän tiedot Ammeeseen (käyttäjätietojen hallintajärjestelmä) automaattisesti.
  5. Henkilöstöpalvelut tulostaa verkkotunnuksen, tarkistaa saajan henkilöllisyyden ja luovuttaa tunnuslomakkeen.
  6. Työntekijä aktivoi tunnuksensa tunnuslapussa olevien ohjeiden mukaisesti
  7. kun työsopimus vahvistetaan.
  8. Käyttäjän tiedot siirtyvät automaattisesti Ammeeseen (käyttäjähallintoon), jolloin työntekijälle luodaan käyttäjätunnus.
  9. Esihenkilö tiedottaa työntekijälle, milloin käyttäjätunnus on aktivoitavissa seuraavan ohjeen mukaan Käyttöönotto eli aktivointi.
  10. Työntekijä aktivoi tunnuksensa.

Jos verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ei ole käytössä, tunnuslomakkeen voi noutaa henkilöstöpalveluista. Henkilöllisyys tarkistetaan ennen lomakkeen luovuttamista.

Aktivointisalasana on voimassa 45 päivää, jonka jälkeen pitää hakea uusi aktivointisalasana.

Ohjeet uuden aktivointisalasanan saamiseksi ovat samat kuin unohtuneen salasanan tapauksessa.

Uudet tunnukset voi noutaa myös opintotoimistoista ja Helpdeskin palvelupisteistä

Tunnuksen lukittuminen

Unohtunut salasana


Staff