Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Metropolian henkilökunnan käyttäjätunnuksen hankintaprosessi

  1. Työntekijä Esihenkilö tekee työsopimuksen esimiehen työntekijän kanssa.
  2. Esimies toimittaa allekirjoitetun työsopimuksen henkilöstöyksikköön.
  3. Esimies tallentaa uuden työntekijän tiedot Työsopimuksen tiedot siirtyvät HR-järjestelmään ja Winhaankun työsopimus vahvistetaan.
  4. Järjestelmä vie käyttäjän Käyttäjän tiedot Ammeeseen automaattisesti.
  5. Henkilöstösihteeri tulostaa uudet verkkotunnukset, tarkistaa saajan henkilöllisyyden ja luovuttaa tunnuslomakkeen.
  6. Työntekijä aktivoi tunnuksensa tunnuslapussa olevien ohjeiden mukaisesti
  7. siirtyvät automaattisesti Ammeeseen (käyttäjähallintoon), jolloin työntekijälle luodaan käyttäjätunnus.
  8. Esihenkilö tiedottaa työntekijälle, milloin käyttäjätunnus on aktivoitavissa seuraavan ohjeen mukaan Käyttöönotto eli aktivointi.
  9. Työntekijä aktivoi tunnuksensa.

Jos verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ei ole käytössä, tunnuslomakkeen voi noutaa henkilöstöpalveluista. Henkilöllisyys tarkistetaan ennen lomakkeen luovuttamista.

Aktivointisalasana on voimassa 45 päivää, jonka jälkeen pitää hakea uusi aktivointisalasana.

Ohjeet uuden aktivointisalasanan saamiseksi ovat samat kuin unohtuneen salasanan tapauksessa.Uudet tunnukset voi noutaa myös opintotoimistoista ja Helpdeskin palvelupisteistä

Tunnuksen lukittuminen

Metropolian henkilökunta ottaa yhteyttä esimiehen kautta henkilöstösihteeriin sellaisessa tapauksessa, että tunnus on lukittunut ennen työsuhteen päättymistä.

Unohtunut salasana

Jos henkilökuntaan kuuluva käyttäjä unohtaa kokonaan salasanansa, hänen pitää hakea uusi tunnuslomake ja aktivoida tunnuksensa uudelleen.

Tunnuslomakkeen saa henkilöstösihteereiltä tai Metropolian helpdeskin palvelupisteistä. Tunnuksia, tunnuslomakkeita ja salasanoja ei saa lähettää sähköpostilla eikä tekstiviestinä.


Metropolia Staff user account acquisition process