Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Info
iconfalse
titleVaihda sovellusta

Zoomin työpöytäsovelluksessa on enemmän asetusvaihtoehtoja  asetusvaihtoehtoja kuin selainversiossa ja se on koettu varmatoimisemmaksi. Jos sinulla on ongelma Zoomin kanssa, vaihda selainversiosta työpöytäsovellukseen tai toisinpäin ennen kuin kokeilet muita ratkaisuja.

...

  1. Varmista, että tietokoneesi kameran suojus on auki ja ettei kameran toimintaa ole kytketty pois käytöstä erityisestä kytkimestä tai näppäimestä (vain joissain malleissa).
  2. Varmista, että videolähetys oikea kamera on kytketty päälle sovelluksen asetuksista.valittu sovelluksen asetuksista.
    1. Klikkaa profiilikuvaasi.
    2. Klikkaa Settings.

      Image Added
    3. Klikkaa Video-välilehteä.
    4. Valitse oikea kamera alasvetovalikosta. Näet valitsemasi kameran esikatseluvideon.

      Image Added

  3. Varmista, että oikea kamera videolähetys on valittu kytketty päälle sovelluksen asetuksista.
    Sulje kaikki muut sovellukset, jotka saattavat käyttää kameraasi (kuten Skype tai FaceTime).
    1. Klikkaa sovelluksen vasemman alalaidan videokamera-kuvaketta kunnes sen alla lukee Stop Video.

      Image Added

    2. Jos videokuva ei ilmesty näkyviin, klikkaa videokamera-kuvakkeen viereistä ylänuolta.
    3. Valitse oikea kamera.

      Image Added

  4. Jos käytät ulkoista kameraa
    1. kokeile irrottaa se ja kytkeä se takaisin
    2. vaihda sovellus käyttämään tietokoneesi sisäistä kameraa
    3. kokeile käyttää ulkoista kameraa toisella laitteella, jos kamera ei toimi siinäkään, kyseessä voi olla laitevika.
  5. Varmista, että sovelluksella on oikeudet käyttää kameraa.
    1. Avaa Windowsin Settings/Asetukset-sovellus.
    2. Etsi ja avaa Choose which apps can access your camera/Valitse, mitkä sovellukset voivat käyttää kameraasi.

      Image Added

    3. Sivun lopussa on valintapainike Allow desktop apps to access your camera/Salli työpöytäsovellusten käyttää kameraasi. Kytke tämä On/Käytössä-asentoon.

      Image Added

  6. Varmista, että kokouksen järjestäjä ei ole estänyt videokuvan näkymistä.
  7. Varmista, että internet-yhteytesi toimii kunnolla. Liian hidas tai katkeileva yhteys voi vaikuttaa kameran kuvan näkymiseen muille.

...

Yhteys pätkii tai tietokone jumittuu Zoomin käytön aikana, mitä teen?

  1. Varmista, että ettei VPN-yhteys ei ole käynnissäpäällä. Se hidastaa verkkoyhteyttä merkittävästi.
  2. Poista videokuvasi taustakuva pois käytöstä.
  3. Ota kamera kokonaan pois käytöstä, jollei se ole kokouksessa välttämätön.
  4. Käynnistä Zoom uudestaan.
  5. Sulje taustalla olevat tarpeettomat sovellukset.
  6. Käynnistä tietokoneesi uudestaan.
  7. Käynnistä modeemi/reititin uudestaan.
  8. Kokeile toista internet-yhteyttä.

...

Info
iconfalse
titleZoomin käyttöohjeet

Perehdy Zoomin käyttöohjeisiin sivulla Zoomin käyttöohjeet: Funet Miitti (Zoom).


Infonote
iconfalse
titleSelainversio ja työpöytäversio

Ennen kuin teet palvelupyynnön, kokeile toimintoa sekä Zoom-sovelluksen selain- että työpöytäversiolla. Ongelman ratkaisemisen kannalta on hyvä tietää, ilmeneekö vika vain jommalla kummalla, vaiko molemmilla versioilla. Zoomin selainversioon pääset kirjautumaan osoitteessa https://metropolia.zoom.us.

...

Include Page
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Miten toimin ongelmatilanteessa?


If the Zoom application is not working, what should I do?