Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Metropolian henkilökunnan käyttäjätunnuksen hankintaprosessi

  1. Työntekijä Esihenkilö tekee työsopimuksen esimiehen työntekijän kanssa.
  2. Esimies toimittaa allekirjoitetun työsopimuksen henkilöstöyksikköön.
  3. Henkilöstösihteeri tallentaa uuden työntekijän tiedot Työsopimuksen tiedot siirtyvät HR-järjestelmään ja Winhaankun työsopimus vahvistetaan.
  4. Järjestelmä vie käyttäjän Käyttäjän tiedot Ammeeseen automaattisesti.siirtyvät automaattisesti Ammeeseen (käyttäjähallintoon), jolloin työntekijälle luodaan käyttäjätunnus.
  5. Esihenkilö tiedottaa työntekijälle, milloin käyttäjätunnus on aktivoitavissa seuraavan ohjeen mukaan Käyttöönotto eli aktivointiHenkilöstösihteeri tulostaa uudet verkkotunnukset, tarkistaa saajan henkilöllisyyden ja luovuttaa tunnuslapun.
  6. Työntekijä aktivoi  tunnuksensa tunnuslapussa olevien ohjeiden mukaisesti.

Tunnuksen lukittuminen

Metropolian henkilökunta ottaa yhteyttä esimiehen kautta henkilöstösihteeriin sellaisessa tapauksessa, että tunnus on lukittunut ennen työsuhteen päättymistä.

Unohtunut salasana

Jos henkilökuntaan kuuluva käyttäjä unohtaa kokonaan salasanansa, hänen pitää hakea uusi tunnuslappu ja aktivoida tunnuksensa uudelleen.

Tunnuslapun saa henkilöstösihteereiltä tai Metropolian helpdeskin palvelupisteistä. Tunnuksia, tunnuslappuja ja salasanoja ei saa lähettää sähköpostilla eikä tekstiviestinä.

  1. tunnuksensa.

Jos verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ei ole käytössä, tunnuslomakkeen voi noutaa henkilöstöpalveluista. Henkilöllisyys tarkistetaan ennen lomakkeen luovuttamista.

Aktivointisalasana on voimassa 45 päivää.

Ohjeet uuden aktivointisalasanan saamiseksi ovat samat kuin unohtuneen salasanan tapauksessa.


StaffMetropolia Staff user account asquisition process