Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Metropolian henkilökunnan käyttäjätunnuksen hankintaprosessi

  1. Työntekijä Esihenkilö tekee työsopimuksen esimiehen työntekijän kanssa.
  2. Esimies toimittaa allekirjoitetun työsopimuksen henkilöstöyksikköön.
  3. Henkilöstösihteeri tallentaa uuden työntekijän tiedot Työsopimuksen tiedot siirtyvät HR-järjestelmään ja Winhaankun työsopimus vahvistetaan.
  4. Järjestelmä vie käyttäjän Käyttäjän tiedot Ammeeseen automaattisesti.
  5. Henkilöstösihteeri tulostaa uudet verkkotunnukset, tarkistaa saajan henkilöllisyyden ja luovuttaa tunnuslapun.
  6. Työntekijä aktivoi tunnuksensa tunnuslapussa olevien ohjeiden mukaisesti.

Helsingin Konservatorion ja Pop & Jazz Konservatorion henkilökunnan käyttäjätunnuksen hankintaprosessi

  1. Työntekijä tekee työsopimuksen esimiehen kanssa.
  2. Esimies toimittaa Metropolian tietohallinnon tarvitsemat tunnistetiedot yhteyshenkilölle.
  3. Yhteyshenkilö tarkistaa tiedot ja toimittaa sovitut tiedot Metropolian Helpdeskiin.
  4. Metropolian tietohallinto ilmoittaa yhteyshenkilölle kun tunnuslappu on tulostettavissa.
  5. Yhteyshenkilö tulostaa tunnuslapun https://amme.metropolia.fi tarkistaa tunnuksen saajan henkilöllisyyden ja luovuttaa tunnuslapun.
  6. Tunnuksen saaja aktivoi tunnuksensa.

Yhteyshenkilöt

Helsingin Konservatorio

  • Maria Hyvärinen (maria.hyvarinen(at)konservatorio.fi)
  • varalla esim. lomien aikana Seija Askolin (seija.askolin(at)konservatorio.fi)

Pop & Jazz Konservatorio

  • Seija Erikkilä (seija.erikkila(at)popjazz.fi)
  • varalla esim. lomien aikana Jyrki Hautamäki (jyrki.hautamaki(at)popjazz.fi)

Helsingin Tekniikan alan oppilaitos, Käpylän koulutusyksikkö, Laboratorio-osasto

  1. Työntekijä tekee työsopimuksen esimiehen kanssa.
  2. Esimies toimittaa Metropolian tietohallinnon tarvitsemat tunnistetiedot yhteyshenkilölle.
  3. Yhteyshenkilö tarkistaa tiedot ja toimittaa sovitut tiedot Metropolian Helpdeskiin.
  4. Metropolian tietohallinto toimittaa tunnuslapun yhteyshenkilölle joka luovuttaa tunnuksen työntekijälle.
  5. Tunnuksen saaja aktivoi tunnuksensa.

Yhteyshenkilö

  • Sirpa Kaipiainen (sirpa.kaipiainen(at)edu.hel.fi)

Tunnuksen lukittuminen

Metropolian henkilökunta ottaa yhteyttä esimiehen kautta henkilöstösihteeriin sellaisessa tapauksessa, että tunnus on lukittunut ennen työsuhteen päättymistä.

Kumppaniorganisaatioden henkilökunta ottaa yhteyttä yhteyshenkilöönsä, joka ottaa tarvittaessa yhteyttä Metropolian helpdeskiin.

Unohtunut salasana

Jos henkilökuntaan kuuluva käyttäjä unohtaa kokonaan salasanansa, hänen pitää hakea uusi tunnuslappu ja aktivoida tunnuksensa uudelleen.

Tunnuslapun saa henkilöstösihteereiltä tai Metropolian helpdeskin palvelupisteistä. Tunnuksia, tunnuslappuja ja salasanoja ei saa lähettää sähköpostilla eikä tekstiviestinä.

Helsingin Konservatorion ja Pop & Jazz Konservatorion henkilökunta voi pyytää uutta tunnuslapun yhteyshenkilöiltään.

  1. siirtyvät automaattisesti Ammeeseen (käyttäjähallintoon), jolloin työntekijälle luodaan käyttäjätunnus.
  2. Esihenkilö tiedottaa työntekijälle, milloin käyttäjätunnus on aktivoitavissa seuraavan ohjeen mukaan Käyttöönotto eli aktivointi.
  3. Työntekijä aktivoi tunnuksensa.

Jos verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta ei ole käytössä, tunnuslomakkeen voi noutaa henkilöstöpalveluista. Henkilöllisyys tarkistetaan ennen lomakkeen luovuttamista.

Aktivointisalasana on voimassa 45 päivää.

Ohjeet uuden aktivointisalasanan saamiseksi ovat samat kuin unohtuneen salasanan tapauksessa.


StaffHelsingin tekniikan alan oppilaitoksen henkilökunta voi pyytää tunnuslapun yhteyshenkilöltään joka tilaa uuden tunnuslapun Metropolian helpdeskistä..