Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Skype for Business, usein kysytyt kysymykset

K: Yritän liittyä Skype for Business -kokoukseen mutta järjestelmä "potkaisee" ulos heti liittymisen jälkeen

...

  • Skype for Business katkaisee yhteyden, jos äänilaitetta ei löydy eli tarkista . Tarkista että jokin äänilaite (kuulokkeet/kaiuttimet) on kytketty kiinni koneeseen.
  • Tarkista Skype for Business Businessin ääniasetuksista, että valitsemasi äänilaite on valittuna (katso alla kysymys äänen kuuluvuudesta)

K: Kuulen muiden äänen, mutta muut eivät kuule minua?

V: Mikrofoniasetuksesi ovat kaipaavat todennäköisesti pielessäkorjausta.

  • Sulje muut ohjelmat, jotka saattavat käyttää koneesi mikrofonia, kuten esimerkiksi ConnectPro.
  • Tarkista, että mikrofonin johdot ovat oikein kiinni tietokoneessa.
  • Tarkista, että kuulokemikrofonin johdossa oleva mikrofoni päälle/pois (mykistä/mute) -valitsija ei ole päälläMykistä/Mute -asennossa.
  • Tarkista Lync-Skypen asetuksista, että Lync Skype käyttää oikeaa mikrofonia (Skypessä, oikealta ylhäältä paina rattaan kuvaa (options) -> Audio Device -> tarkasta, että oikea laite on valittuna esim. Logitech USB-headset).
  • Tarkista, että LyncSkype-puhelun ikkunassa vasemmalla ylhäällä oleva mykistysnappi ei ole päällä (kuva alla)
  • Voit testata mikrofonin/kuulokkeiden toimivuuden soittamalla kontaktille nimeltä "Audio Test Service", joka toistaa kuulemansa puheen

...

V: Tarkista oletustoistolaitteen asetukset

  1. 1. Klikkaa hiiren oikeanpuoleisella näppäimellä ruudun oikeasta alanurkasta löytyvää kaiutinkuvaketta.
  2. 2. Valitse näin ilmestyvästä, pienestä valikosta "Playback Devices".

 

  1. Image Modified

 

  1. 3. Ruudulla näkyy nyt erilaisia laitteita, joiden kautta ääntä voidaan toistaa. Yleisimpiä näistä ovat tietokoneen mallista riippuen "Speakers - Realtek High Defination Audio" ja "Speakers - USB Audio Device".
  2. 4. "Speakers - USB Audio Device" on yleensä kuulokkeet. Jos haluat äänen kuuluvan kuulokkeista, valitse "Speakers - USB Audio Device" ja klikkaa "Set Default" -painiketta.
  3. 5. Klikkaa OK.
  4. Image Modified

 

K: Ääni ei kuulu.

V: Tarkista toistolaiteasetukset ja äänenvoimakkuus.

...

9. Äänenvoimakkuudensäädin ilmestyy näkyville.

10. Tarkista, että äänenvoimakkuutta ääntä on riittävästi. Jos ei ole, tartu hiiren vasemmalla näppäimellä säätimestä ja siirrä sitä ylöspäin pitäen hiiren näppäin pohjassa.

...