Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  1. Tarkista, että äänenvoimakkuus on säädetty riittävän korkealle tasolle tai ettei ääniä ole mykistetty. (Ohjeita sivulla Äänet eivät kuulu. Mitä tehdä?.)
  2. Tarkasta, ettei mikrofonia ole mykistetty. Joissain laitteissa voi olla fyysinen mykistyskytkin tai -nappi.
  3. Tarkasta aloitettuasi kokouksen, että ohjelmaan on aseteltu oikea äänilähde ja mikrofoni.
    1. Klikkaa yläreunasta kolmea pistettä (More/Lisää).
    2. Valitse Settings/Asetukset.Valitse Device Audio settings/LaiteasetuksetÄäniasetukset.
    3. Tarkasta, että Speaker/Kaiutin-tekstin alapuolella olevasta alasvetovalikosta valikosta on valittuna oikea äänilähde.
    4. Tarkasta, että Microphone/Mikrofoni-tekstin alapuolella olevasta alasvetovalikosta valikosta on valittuna oikea mikrofoni.
    5. Sulje asetukset X-merkistä.
      Image Removed
      Image Added

  4. Bluetooth-kuulokkeita käytettäessä yksi ongelman aiheuttaja voi olla useampaan laitteeseen paritetut kuulokkeet. Tämä voi välillä aiheuttaa hyppimistä laitteiden välillä tai yhdistämisongelmia. Nollaa kuulokkeista kaikki yhteydet ja muodosta uusi yhteys vain tietokoneeseen, jolta osallistut Teams-kokouksiin.
  5. Kokeile toimivatko kuulokkeet tai mikrofoni toisessa laitteessa. Jos eivät, kyseessä on mahdollisesti laitevika.
  6. Kokeile muita ratkaisuvaihtoehtoja sivulta Ääniongelmien korjaaminen Windowsissa - Microsoft-tuki.

...

  1. Varmista, että tietokoneesi kameran suojus on auki ja ettei kameran toimintaa ole kytketty pois käytöstä erityisestä kytkimestä tai näppäimestä (vain joissain malleissa).
  2. Varmista, että videolähetys on kytketty päälle sovelluksen asetuksista.
    1. Klikkaa ohjausrivin Camera/Kamera-kuvaketta, kunnes näet pelkän kamera-kuvakkeen ilman poikkiviivaa.



  3. Varmista, että oikea kamera on valittu sovelluksen asetuksista.
    1. Klikkaa yläreunasta kolmea pistettä (More/Lisää).
    2. Valitse Settings/Asetukset Video effects and settings/Videotehosteet ja -asetukset.
    3. Valitse Device settingsSettings/LaiteasetuksetAsetukset.Image Removed
    4. Tarkista, että Video SettingsCamera/VideoasetuksetKamera-tekstin alapuolella olevasta alasvetovalikosta on valittuna oikea kamera.
      Image Removed
      Image Added

  4. Sulje kaikki muut sovellukset, jotka saattavat käyttää kameraasi (kuten Skype tai FaceTime).
  5. Jos käytät ulkoista kameraa
    1. kokeile irrottaa se ja kytkeä se takaisin
    2. vaihda sovellus käyttämään tietokoneesi sisäistä kameraa
    3. kokeile käyttää ulkoista kameraa toisella laitteella, jos kamera ei toimi siinäkään, kyseessä voi olla laitevika.
  6. Varmista, että sovelluksella on oikeudet käyttää kameraa.
    1. Avaa Windowsin Settings/Asetukset-sovellus.
    2. Etsi ja avaa Choose which apps can access your camera/Valitse, mitkä sovellukset voivat käyttää kameraasi.

      image2023-7-25_9-47-1.png

    3. Sivun lopussa on valintapainike Allow desktop apps to access your camera/Salli työpöytäsovellusten käyttää kameraasi. Kytke tämä On/Käytössä-asentoon.

      image2023-7-25_9-47-53.png

  7. Varmista, että kokouksen järjestäjä ei ole estänyt videokuvan näkymistä.
  8. Varmista, että internet-yhteytesi toimii kunnolla. Liian hidas tai katkeileva yhteys voi vaikuttaa kameran kuvan näkymiseen muille.

...