Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  1. Tarkista, että äänenvoimakkuus on säädetty riittävän korkealle tasolle tai ettei ääniä ole mykistetty. (Ohjeita sivulla Äänet eivät kuulu. Mitä tehdä?.)
  2. Tarkasta, ettei mikrofonia ole mykistetty. Joissain laitteissa voi olla fyysinen mykistyskytkin tai -nappi.
  3. Tarkasta ennen jokaista kokousta, että ohjelmaan on aseteltu oikea äänilähde ja mikrofoni.
    1. Napsauta profiilikuvan vieressä olevaa hammaspyöräkuvaketta avataksesi asetukset.
    2. Valitse Audio-valikko.
    3. Tarkasta, että Speaker-tekstin oikealla puolella olevasta alasvetovalikosta on valittuna oikea äänilähde.
    4. Tarkasta, että Microphone-tekstin oikealla puolella olevasta alasvetovalikosta on valittuna oikea mikrofoni.
    5. Testaa toimivuus klikkaamalla Test Speaker ja Test Mic.



  4. Bluetooth-kuulokkeita käytettäessä yksi ongelman aiheuttaja voi olla useampaan laitteeseen paritetut kuulokkeet. Tämä voi välillä aiheuttaa hyppimistä laitteiden välillä tai yhdistämisongelmia. Nollaa kuulokkeista kaikki yhteydet ja muodosta uusi yhteys vain tietokoneeseen, jolta osallistut Zoom-kokouksiin.
  5. Kokeile toimivatko kuulokkeet tai mikrofoni toisessa laitteessa. Jos eivät, kyseessä on mahdollisesti laitevika.
  6. Kokeile muita ratkaisuvaihtoehtoja sivulta Fix sound or audio problems in Windows - Microsoft Support.

...