Varmista että kone saa toimivan verkko-osoitteen
Kun kone on kytketty normaalisti Metropolian lankaverkkoon niin kirjautumisikkunan info-osiossa näkyy IP-kohdassa osoite joka alkaa numerolla 10.
Jos IP-kentässä näkyy pelkkiä kysymysmerkkejä niin kone ei ole kytketty toimivaan verkkoon eikä koneeseen kirjautuminen onnistu.
Varmista koneen yhteys AD-hakemistopalveluun
Koneen nimen pitää näkyä info-osion AD-kohdassa.
Jos siinä näkyy vain kysymysmerkkejä niin koneen liitos AD-hakemistopalveluun ei ole kunnossa.
AD-yhteydessä voi olla myös tilapäinen ongelma jolloin näytön yläreunassa näkyy pieni punainen pallo.
Pallon pitäisi yleensä poistua kun yhteys AD-hakemistopalveluun korjautuu ja silloin kirjautumisen pitäisi toimia.
Jos koneen nimeä ei näy AD-kentässä tai punainen pallo ei katoa ole hyvä ja soita asiasta Helpdeskin puhelinpalveluun.
Valitse oikea näppäimistöasettelu kirjautumisikkunassa
...