Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Table of Contents

Yhteydenotot Helpdeskiin

Asiakkaalle annetaan Helpdeskin "käyntikortti" ja pyydetään ottamaan suoraan Helpdeskiin yhteyttä kortissa mainituin yhteystiedoin.

...

Jos vahtimestarin työpisteeseen tarvitaan tietoteknisiä laitteita, asiasta tulee olla yhteydessä Metropolian kiinteistöpalveluihin.

Tulostus

Tulostusongelmia - vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin

Tulostinongelmat - FAQ

Monitoimilaitteiden proaktiivinen seuranta ja raportointi

  • 8.1.2018 alkaen käynnistyy monitoimilaitteiden aktiivinen seuranta- ja raportointijärjestelmä. 
  • Järjestelmällä pyritään parantamaan monitoimilaitteiden palvelutasoa ja käyttäjäkokemusta, tarjoamalla kaikille käyttäjille laadukkaampi tulostusjälki ja vähentämällä käyttäjien kohtaamia ongelmatilanteita, jotka johtuvat värien tai papereiden loppumisesta.
  • Järjestelmä lähettää kiinteistökohtaisesti sähköpostia, kun 
    • väri on vähissä, 10% tai vähemmän
    • väri on loppu
    • paperien määrä laskenut on 25% -tasolle tai sen alle paperilokeron maksimimäärästä
    • paperi on loppunut paperi paperilokerosta
  • Sähköposti lähetetään kahden tunnin kuluttua uudelleen, mikäli ko. tilannetta ei ole korjattu.


Monitoimilaitteiden huoltokutsut

  • Laitteet tekevät automaattisia väritilauksia Canonille.
  • Laitteissa huollon puhelinnumero, josta huolto tilataan. Huollon voi tilata myös sähköpostilla. Canonin huoltopalvelun tavoittaa alla olevasta puhelinumerosta ja sähköpostista.
    • puhelimella 010 544 470, palveluaika arkisin klo 8 - 18
    • sähköpostillla huoltokutsut@canon.fi , palveluaika arkisin klo 8 - 18
    • Self-Service -portaalin kautta http://www.canon.fi/selfservice , portaali käytettävissä 24/7
    • Kerro palvelupyynnön yhteydessä
      • Yrityksen nimi, yhteyshenkilön nimi, sähköpostiosoite ja puhelinumero
      • Laitteen tai ohjelmiston sarjanumero, laitteen sijainti (osoite, kerros/osasto)
      • Palvelupyynnön tarkempi kuvaus: virheilmoitus, laajuus ja järjestelmä
  • Huollon tilaaja laittaa monitoimilaitteen päälle lapun, jossa kerrotaan, että huolto on tilattu. Huollon vasteaika on 4h+8h ilmoituksesta.
    • 4h+8h ("toimistotyöaika") vasteaika tarkoittaa aikaa huoltokutsusta korjauksen valmistumiseen. Eli mitä nopeammin joku pystyy ilmoittamaan monitoimilaitetoimittajan huoltoon että laite on rikki niin sitä nopeammin se laite tulee kuntoon.
  • Monitoimilaitteille tulevat muut tarvikkeet kuten niitit, hihnayksilöt, hukkavärisäiliöt ja kuvarummut (värikasettien alla) tilataan Canonin huoltopalvelusta,.
  • Laitteiden tilaa voi seurata täältä:


Monitoimilaitteiden ilmoitukset

  • Monitoimilaitteet lähettävät sähköpostiviestin tarvittaessa papereiden, värien ja muiden tarvikkeiden loppumisesta, aulapalveluille ja vahtimestareille kiinteistökohtaisesti.
    • Vikailmoitukset pitää huomioida ja laitteille tulee tehdä tarvittavat toimenpiteet vian selvittämiseksi ja korjaamiseksi.
  • Paperin, värien ja niittien täyttö, paperitukoksien selvittäminen sekä huoltokutsujen tekeminen Canonille ovat kiinteistön vahtimestareiden vastuulla
  • Monitoimilaitteita ei saa sammuttaa yöksi/viikonlopuksi. Laitteet menevät automaattisesti lepotilaan.
  • Canon ongelmien ratkaisuun: 
  • Kiinteistökohtaiset tiedot laitteista löytyy täältä: https://metrodvd.edu.metropolia.fi/printers/

Monitoimilaitteiden tyhjien värikasettien kierrätys (question) (päivitettävä)

  • Canon toimittaa jokaiseen kiinteistöön kierrätyslaatikon tyhjiä värikasetteja varten. 
    • Laatikon sisällä on valkoinen kierrätyslaatikko ja muovipussi.
  • Täysinäisten laatikoiden nouto tilataan Canon huoltopalvelun kautta
  • Uusi kierrätyslaatikko tulee myös tilata Canonin huoltopalvelun kautta vanhan tilalle.
  • Tyhjät värikasetit laitetaan laatikkoon ilman kuljetuspahveja.

  • Täydet laatikot lähetetään sisäpostilla alla olevan taulukon mukaisesti kierrätyspisteisiin vahtimestareille.
Advanced Tables - Table Plus
sortDescendingtrue


ToimipisteKierrätyspiste
Hämeentie, Myllypurontie ja RuoholahdenkatuMyllypurontie 1 | Vahtimestarit, PL 4000
Leiritie ja Karaportti
Leiritie 1 | Vahtimestarit, PL 4071


Tulostuspaperi

  • Monitoimilaitteille tilattava tulostuspaperi ei saa olla Future-merkkistä, keltaiseen kääreisiin pakattua paperia. Käytäntö on osoittanut, että paperista irtoaa pienhiukkasia, jotka tukkivat monitoimilaitteita.
  • Paperipino kannattaa ilmata ennen lokeroon laittamista. Kuvallinen ohje.
    • Taivuta ensin paperipino kaarelle
    • Purista pinon molemmista päistä tiukasti ja avaa pino. HUOM! Pidä puristusote avauksen yhteydessä, jolloin paperit ilmaantuvat
    • Aseta paperi taipuisa puoli alaspäin paperikasettiin. Näin vältyt paperin taipumiselta laitteen ulostulossa.

Paperikokojen järjestys lokeroittain

LokeroC5740C475Opintotoimisto
Tray 1A4A4A4 Certificate
Tray 2A3A4A3 Certificate
Tray 3A4RA4A4
Tray 4A4A4A4
Tray 5 PaperisäiliöA4-A4
Ohisyöttö, tuetut kootSRA3 (320*450mm) saakkaA4, A5, A5R, A6

...