Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.


Warning
titleEi Metropolian tietokoneille

Älä asenna PADSiä Metropolian ylläpitämille tietokoneille tämän ohjeen mukaan. Jos tarvitset NX:n jollekin Metropolian tietokoneelle, otathan yhteyttä Helpdeskiin tekemällä palvelupyynnön osoitteessa https://hd.metropolia.fi tai soittamalla puhelinpalveluun 09 7424 6777.


Info

Kaikkien ohjelmien asennus omalle tietokoneellesi tapahtuu omalla vastuullasi. Metropolian Ammattikorkeakoulu ei vastaa omille tietokoneille tehtävistä asennuksista, niiden toimivuudesta tai mistä tahansa vaikutuksista siitä huolimatta, että olisit saanut ohjelman tai asennusohjeet Metropolialta.


Metropolian opiskelijana voit asentaa PADSin rajoitetun demoversion omalle tietokoneellesi näin:

Asennuspaketteja löytyy kolme:

  1. PADS VX.2.8: Asennus verkosta – tässä ladattava tiedosto on vain 181MB
  2. Täysi PADS VX.2.8: Asennuspaketti – vaihtoehtoinen edelliselle – koko 6,6GB!!!
  3. PADS VX.2.8 Update 2: Asennetaan kohdan 1. tai 2. asennuksen päälle

Asennusohje

1. Kirjaudu Metropolian käyttäjätunnuksellasi osoitteeseen https://metrodvd.edu.metropolia.fi/PADS
2. Lataa ja asenna valintasi mukaan joko PADS VX.2.8 (koko on vain 181 MB) tai Täysi PADS VX.2.8.
3. Valitse asennuksen aikana Modify kohdasta Confirm Installation Choices.



4. Siirry välilehdelle Product selection.
5. Vaihda rasteilla merkityt valinnat kuvan mukaisiksi.


3. Lopuksi asenna PADS VX.2.8 Update 2.


Mentor Install -ohjelma

PADSin asennuksen yhteydessä tietokoneelle tulee ohjelma nimeltään Mentor Install ("C:\MentorGraphics\Install\Install.exe").  Sillä hallinnoidaan kaikkia Mentorin ohjelmistoasennuksia sekä eri versioita. Sillä voidaan myös tarvittaessa poistaa esim vanhempi PADS VX.x.x versio levyltä.


Mahdollisia ongelmia ja ratkaisuja

Asennus on jäänyt jumiin tai keskeytynyt.

  1. Keskeytä asennus. Jos asennus ei keskeydy, käynnistä tietokoneesi uudelleen.
  2. Käynnistä tietokoneesi uudelleen.
  3. Poista "C:\MentorGraphics"-hakemistopuu kannattaa deletoida ennen uuden asennuksen ajoa.
  4. Käynnistä tietokoneesi uudelleen.
  5. Aloita asennus uudelleen alusta alkaen.


PADS ei toimi asennuksen jälkeen

  1. Käynnistä tietokoneesi uudelleen.
  2. Poista "C:\MentorGraphics"-hakemistopuu kannattaa deletoida ennen uuden asennuksen ajoa.
  3. Käynnistä tietokoneesi uudelleen.
  4. Aloita asennus uudelleen alusta alkaen.


PADS in home use