Web-lomakkeella

  1. Mene tietokoneesi tai mobiililaitteesi selaimella osoitteeseen https://hd.metropolia.fi
  2. Voit halutessasi vaihtaa kielen sivun oikeasta yläkulmasta
  3. Kirjaudu palveluun Metropolian käyttäjätunnuksellasi


  1. Valitse "Helpdesk"

  1. Täytä lomake. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia. Mahdollisimman tarkka kuvaus nopeuttaa palvelua. Esimerkiksi seuraavista tiedoista voi olla tapauksesta riippuen hyötyä:
    1. Näyttöruudulle ilmestynyt virheilmoitus mahdollisine virhekoodeineen
    2. Kuvaruutukaappaus vikatilanteesta liitetiedostona
    3. Ajankohta, jolloin virhetilanne todettiin
    4. Onko vika havaittu vain yhdellä vai useammalla tietokoneella? Ovatko muut todenneet saman vian?
    5. Onko tietokone tai muu virheellisesti toimiva laite yritetty käynnistää uudelleen. Jos ei, käynnistä se ja mainitse asiasta palvelupyynnössä.
  2. Liitä mahdollinen kuva tai muu lisätietoa antava tiedosto, raahaamalla tiedosto liitetiedostoalueelle.
  3. Lähetä pyyntö Lähetä-painikkeella
  4. Kirjaudu ulos painamalla nimeäsi sivun yläreunasta.



Sähköpostitse

Voit myös lähettää palvelupyyntösi sähköpostitse osoitteeseen helpdesk@metropolia.fi


Helpdesk - service request submission