|
Organisaation sisäiset blogit on rajattu näkymään sisäisesti. Erilaisia sisäisen blogin tyyppejä ovat muun muassa:
Projektiblogin avulla hankkeen viestintä tallentuu organisaation muistiin. Jos blogi on avattu myös projektin ulkopuolisille, voivat muut osallistua keskusteluun ja ehdottaa ratkaisuja esiin tulleisiin ongelmiin.
Uutisblogi voi täydentää organisaation varsinaista uutis- ja ajankohtaispalvelua. Uutisblogi sopii esimerkiksi henkilökohtaisten uutisten esittämiseen.
Asiakasblogiin kootaan tietoa asiakkaista. Syntyvä tietovarasto auttaa organisaatiota kilpailukyvyn parantamisessa.
Yrityksen rajoja rikkovat blogit sopivat sellaisten ryhmien keskinäiseen viestintään, jotka eivät näe toisiaan säännöllisesti tai kommunikoivat eri tavalla.
Työntekijäblogit mahdollistavat helpon tavan jakaa tietoa.
Osastojen ja yksiköiden omissa blogeissa jaetaan tietoa organisaation osan omista asioista. Osaston blogia voi pitää osaston johtaja tai koko osasto yhdessä. Blogin voi suunnata myös ulospäin, jolloin se viestittää osaston asioista myös ulkopuolisille.
Johtotason blogien tehtävänä on lietsoa työpaikkatyytyväisyyttä ja lisätä luottamusta johdon ja alaisten välillä. Blogeissa työntekijät voivat esimerkiksi kysyä perusteita päätöksille.