Helpdesk-palvelupyynnön tekeminen

Ohjeet löydät täältä.

Palvelupyyntöjärjestelmä Requeste


Asiakkaiden (opiskelijat, henkilökunta ja sidosryhmät) lähettämät ongelmakuvaukset ja kysymykset käsitellään palvelupyyntöinä, jotka rekisteröidään Requeste-palvelupyyntöjärjestelmään.  Sama järjestelmä kirjaa muidenkin Metropolian palveluorganisaatioiden kuten kiinteistöpalveluiden ja kirjaston toimeksiantoja. Järjestelmään liitetään lähitulevaisuudessa myös muita Metropolian toimintoja.

Vaikka palvelupyyntö voidaan jättää myös sähköpostitse, sen nopean käsittelyn takeena on suoraan järjestelmään asiakaspalveluliittymästä tehty yksityiskohtainen ongelman kuvaus. Katso kohta: Miten tehdään hyvä palvelupyyntö

Asiakaspalveluliittymässä voidaan myös kommunikoida käyttäjätuen kanssa palvelupyyntöön liittyvissä asioissa ja seurata palvelupyynnön vaiheita, mikäli ongelman selvittäminen vaatii useita henkilöitä. Tiedot palvelupyynnön käsittelyn tapahtumista saadaan automaattisesti sähköpostilla.

Hyvä palvelupyyntö

Palvelupyyntöä Requesteen tehdessä täytetään kaikki mahdolliset kentät tarkasti. Ongelman tai kysymyksen otsikossa on hyvä näkyä palvelun tai ohjelmiston nimi (ei siis "APUA" tai "Kiire!!!!").

Kuvaus-kentässä on lisäksi tärkeää kertoa

Palvelupyyntöön voi liittää myös dokumentteja


Service Requests