Olemme tiedottaneet syksystä 2020 alkaen, että vastaanotamme yhteydenotot keskitetysti puhelinpalvelun kautta ja palvelupyyntöinä. Kaksi esimerkkiä aihetta koskevista tiedotteistamme löydät alta:


Kiitämme lukuvuoden aikana saamastamme, runsaasta palautteesta, josta suurin osa on ollut erittäin positiivista. Olemme saaneet paljon kehuja palvelumme sujuvuudesta ja yhteydenoton helppoudesta.

Myös oma kokemuksemme muutoksen jälkeisestä ajasta on ollut erinomainen. Olemme kyenneet työskentelemään entistä keskittyneemmin, organisoidummin ja tehokkaammin.

Jatkamme samaan malliin

Otamme yhteydenottoja vastaan vain

Em. tavoilla meille osoitetut yhteydenotot

Henkilökohtaisiin puhelinnumeroihimme tai sähköpostiosoitteisiimme, Teamsin kautta, työtiloihimme tai tavatessamme kampusten käytävillä emme vastaanota tukipyyntöjä. Kiitos, että kunnioitat työrauhaamme. Työskentelemme jatkuvasti palvellaksemme kaikkia Metropolian IT-palveluiden käyttäjiä, ja jokaisella henkilökuntamme jäsenellä on tämän palvelun tuottamisessa oma roolinsa. 


Missä tahansa Metropolian IT-asiassa otathan yhteyttä 1) Helpdeskiin soittamalla puhelinpalveluun 09 7424 6777, 2) tekemällä palvelupyynnön osoitteessa https://hd.metropolia.fi tai 3) lähettämällä sähköpostia osoitteeseen helpdesk@metropolia.fi. Puhelinpalvelutiimi ratkaisee asiasi välittömästi tai ohjaa sen eteenpäin oikealle tiimille, joka ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian työtilanne ja asian kiireellisyys huomioiden.


Mainosvideo

Katso hauska ja jännittävä Helpdeskin mainosvideo, jossa Metropoliaa verrataan Harvardin yliopistoon.


Kiire? Soita!

Puhelinpalvelu palvelee yhtä lailla sekä kiireettömissä että kiireellisissä asioissa. Jos asiallasi on kiire, suosittelemme soittamaan puhelinpalveluun palvelupyynnön tekemisen sijasta. Seuraamme järjestelmällisesti meille saapuvia palvelupyyntöjä, mutta saamme tiedon kiireestäsi nopeammin puhelimitse. 


Yhteistyö ammatillisten oppilaitosten kanssa

Metropolian Käyttäjätuki tekee yhteistyötä pääkaupunkiseudun ammatillisten oppilaitosten kanssa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota laadukasta palvelua Metropolian IT-palveluiden käyttäjille ja samalla tarjota oppimista tukeva työssäoppimispaikka ammattikoululaisille.

Ammattioppilaitosten opiskelijat suorittavat opintoihinsa liittyvän työssäoppimisjakson Helpdeskin puhelinpalvelutiimissä. Heidät on perehdytetty tehtäväänsä, ja heidän työtään ohjataan jatkuvasti.


Helpdesk tiedottaa -työtila Omassa

Työtilan jäsenenä

Liity työtilaan näin

1. Valitse Oman yläreunan vaikosta Työtilat.

2. Valitse Haku (Liity/Eroa)

3. Kirjoita Tekstihaku-kenttään Helpdesk tiedottaa.

4. Valitse Helpdesk tiedottaa -työtilan oikealla puolella sijaitsevaa painiketta Liity työtilaan.


Ystävällisin terveisin
Helpdesk

Puhelinpalvelu: 09 7424 6777
Palvelupyynnöt: https://hd.metropolia.fi / helpdesk@metropolia.fi
Tietoa ja ohjeita: https://tietohallinto.metropolia.fi