Varmista, että käytössäsi on versio 5.0 tai uudempi Zoom-videoneuvottelusovelluksesta. Zoomin vanhemmat versiot eivät toimi päivityksen vuoksi enää 31.5 jälkeen. Uusin versio on tällä hetkellä 5.0.2.
1. Avaa Zoom-sovellus tietokoneella. Klikkaa profiilikuvakettasi, valitse "Help" ja sitten "About Zoom"
Jos Zoomin versio ei ole 5.0 tai uudempi, päivitä se alla olevien ohjeiden mukaan käyttämästäsi laitteesta riippuen.
Zoom päivitetään automaattisesti Metropolian tietokoneille, kun tietokone on Metropolian sisäverkossa. Jos tietokone ei ole ollut Metropolian sisäverkossa, voit päivittää Zoomin näin myös etätyöpisteessäsi:
1. Huomioi, että jos olet käyttänyt VPN-yhteyttä, sovellus on saattanut jo päivittyä.
3. Avaa VPN yhteys.
4. Avaa Windowsin Käynnistä-valikosta "Check for new apps".
5. Odota ainakin tunti, ja käynnistä kone uudelleen.
6. Tarkasta Zoom-sovelluksesi versio uudelleen.
7. Jos Zoom ei ole päivittynyt uuteen versioon, ota yhteyttä Helpdeskiin.
1. Avaa VPN-yhteys (Cisco AnyConnect)
2. Kun VPN-yhteys on käynnissä, avaa /Applications/Managed Software Center-ohjelma
3. Paina MSC-ohjelman Updates-välilehdellä "CHECK UPDATES" -painiketta.
4. Odota, kunnes kaikki päivitykset ovat latautuneet koneelle, ja asenna ne.
Lataa ja asenna Zoom internetselaimesi osoitteesta https://zoom.us/docs/en-us/zoom-v5-0.html
Asenna Zoom puhelimesi sovelluskaupasta.
Ystävällisin terveisin
Helpdesk
Ohjeita ja tietoa: https://tietohallinto.metropolia.fi
Palvelupyynnöt: https://hd.metropolia.fi / helpdesk@metropolia.fi
Puhelinpalvelu: 09 7424 6777, avoinna arkisin klo 8-16