Aktivointi ja salasanan vaihto pankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla
Voit noutaa uuden salasanan minkä tahansa Metropolian toimipisteen helpdesk-palvelupisteestä aukioloaikana. Palvelupisteet ja aukioloajat voit tarkistaa tietohallinnon sivustolta.
Voit noutaa uuden salasanan mistä tahansa Metropolian opintotoimistosta niiden aukioloaikoina. Opintotoimistojen aukioloajat löytyvät Metropolian opinto-oppaasta.
Voit tehdä palvelupyynnön sähköpostilla osoitteeseen helpdesk (at) metropolia.fi ja pyytää, että salasana toimitetaan minkä tahansa Metropolian toimipisteen vahtimestarille. Vahtimestarilta voit hakea salasanasi kyseisen toimipisteen aukioloaikana. Pääsääntöisesti Metropolian toimipisteet ovat avoinna ma-to klo 8-20 ja pe klo 8-18. Metropolian toimipisteiden aukioloajat näet Metropolian Internet-sivuilta löytyvistä toimipisteiden yhteystiedoista valitsemalla oikeassa laidassa sijaitsevasta pudotusvalikosta haluamasi toimipisteen.
Voit myös tehdä palvelupyynnön sähköpostitse helpdesk (at) metropolia.fi ja pyytää, että salasana lähetetään sinulle kirjattuna kirjeenä postitse. Jos olet jo tehnyt helpdeskiin palvelupyynnön asiasta, voit vastata sieltä sinulle saapuneeseen vastausviestiin ja pyytää lähetystä kirjattuna kirjeenä.
Kirjattu kirje vaihtoehto vain pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Pääkaupunkiseudulla on useita Metropolian toimipisteitä, joista salasanan saa kohdissa muilla mainituilla tavoilla.
Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaasi noutaessasi salasanaa.
Haluamme tarjota tietoturvallisen toimintaympäristön kaikille Metropolialaisille. Sähköposti tai tekstiviesti eivät valitettavasti ole riittävän turvallisia keinoja salasanojen lähettämiseen. Haluamme tästä huolimatta palvella sinua niin hyvin kuin mahdollista ja siksi Metropolia tarjoaakin yllämainitut palveluvaihtoehdot uuden salasanan toimittamiseksi.
Lisätietoja kaikista salasanaongelmista saat helpdeskistä tekemällä palvelupyynnön palvelupyyntöjärjestelmään. Katso myös helpdeskin palvelupisteet ja aukioloajat