Kuinka jatkan Microsoft 365 -linkin voimassaoloa?
1. Aloitus riippuu käyttämästäsi työvälineestä:
Vaihtoehto a) Jos olet OneDrivessä:
- Klikkaa kolmea pistettä haluamasi tiedoston kohdalla.
Vaihtoehto b) Jos olet jossain Microsoft 365 -työkalusovelluksessa, esim. Word, Excel... :
- Klikkaa "Share".
2. Klikkaa "Manage Access"
3. Klikkaa "Links" ja sen jälkeen asetukset kuvaketta
4. Klikkaa "Expires..."
5. Valitse linkille uusi päivämäärä.
6. Klikkaa "Apply".
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Kysy Mikko-tekoälybotilta 24/7 | https://mikko.metropolia.fi |
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Unknown User (sebasve), last modified on 13.11.2024