Outlook 2016, Metropolian työryhmäkone tai kotikone
Asennus
Sähköpostitilin käyttöönotto edellyttää, että tietokoneelle on asennettu Microsoft Outlook. Outlook sisältyy Microsoft Office 365 -ohjelmistopakettiin.
- Metropolian hallinnoimille tietokoneille Microsoft Office 365 on valmiiksi asennettuna. Jos se puuttuu, älä asenna sitä itse. Ota tarvittaessa yhteyttä Helpdeskiin.
- Kotikoneelle voit asentaa Microsoft Office 365:n lataus- ja asennusohjeen mukaan.
Kun käynnistät Outlookin ensimmäistä kertaa, voit lisätä Metropolian sähköpostitilisi siihen suoraan alla olevan ohjeen (Sähköpostitilin käyttöönotto) mukaan.
Jos tietokoneessa on jo valmiiksi Outlook, voit lisätä tilin näin:
1. Käynnistä Outlook.
2. Siirry File / Tiedosto -valikkoon.
3. Valitse Add account / Lisää tili.
4. Jatka alla olevan ohjeen (sähköpostitilin käyttöönotto) kohdasta 3.
Sähköpostitilin käyttöönotto
1. Käynnistäessäsi Outlookin ensimmäistä kertaa, näkyville ilmestyy "Tervetuloa-ikkuna". Klikkaa Next.
2. Valitse Yes ja Klikkaa Next.
3. Kirjoita alla näkyvät tiedot.
4. Klikkaa linkkiä "More choices":
5. Klikkaa linkkiä "Use a different account":
6. Anna käyttäjätunnuksesi muodossa pk\tunnus. Anna myös salasanasi ja klikkaa lopuksi OK:
7. Sähköpostisi toimii nyt Outlookissa:
Miten toimin ongelmatilanteessa?
- Käynnistä uudelleen tietokoneesi ja laite, jossa vika ilmenee. Kokeile toimintoa vielä kerran.
- Jos yrittämäsi toiminto tapahtuu nettiselaimessa, yritä toimintoa uudestaan incognito- eli private-ikkunassa ja toisessa selainohjelmassa.
- Yritä etsiä ratkaisu tietohallinnon sivustosta käyttämällä seuraavia tiedonhakutapoja:
- sivuston vasemmanpuoleinen navigointivalikko
- wikin oma hakukone (oikea ylänurkka)
- yleinen hakukone, kuten Google Search
- aakkosellinen avainsanaluettelo
- UKK - Usein kysytyt kysymykset
Jos ongelma ei selvinnyt, ota yhteyttä helpdeskiin hyvän käytännön mukaisesti. Liitä kirjalliseen yhteydenottoon aina koko ruudun kuvakaappaus ongelmatilanteesta.
Ohjeet yhteydenottoon | Yhteystieto |
---|---|
Lomakkeella | https://hd.metropolia.fi |
Sähköpostitse | helpdesk@metropolia.fi |
Puhelimitse | 09 7424 6777 (arkisin klo 8–16) |
- Created by Kalevi Lehto, last modified by Janne Teräslahti on 31.10.2022
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 6 Next »
- No labels