Kahoot
Kahoot on selainpohjainen kysely- ja visailusovellus. Se on noussut suosioon etenkin kouluasteella, josta se on vähitellen levinnyt korkeakouluihin ja yrityselämään.
Sovelluksen pedagogiikka perustuu pelillistämiseen. Kahootiin voi tehdä erilaisia monivalintakyselyjä. Opettajan lisäksi myös opiskelijat voivat tehdä visailuja. Valmiita kyselyjä voi myös kierrättää eri käyttäjäryhmille. Opiskelijat pystyvät käyttämään välinettä ilman, että siihen tarvitsee kirjautua.
Kahoot toimii lukuisilla eri päätelaitteilla ja käyttöjärjestelmillä, mukaan lukien PC, iPhone, iPad, Android, Windows Phone ja Chromebook. d, Android, Chromebook, Windows Phone or PC, iPhone, iPod, Android, Chromebook, Windows Phone or PC
Osoite - Address
Kirjallisuutta - Literature
- Kielenhuolto Kahootilla (FI, 2017)
- Kahoot kirjaston perehdytysessä (FI, 2017)
- Kahoot Jumble (FI, 2017)
- Kahoot-ohjeet (FI)
- Knowledge Base (EN, official)
- Wikipedia (EN, 2018)
- Online tools for teaching and learning (EN, 2017)
Yhteisöjä - Communities
- Facebook (EN, official)
Videoita - Videos
- Video channel on Youtube (EN, official)
- How to create a quiz (EN, 2018)
- Kahoot tutorial (EN, 2017)
Käyttökohteita - Targets of use
- kyselyt - quizzes
Käyttökokemuksia - User experiences
"Tein kurssin ensimmäisen opetuskerran päätteeksi lyhyen Kahoot-kyselyn oppilaille. Tiedustelin mm. mitkä vaikuttivat kurssin esittelyn perusteella kiinnostavimmilta aihepiireiltä ja mikä oli oppilaiden oma arvio osaamistasostaan eräitten ohjelmistojen osalta. Kahoot on näköjään tuttu väline oppilaille (syksy 2018) ja vastaaminen tuntui piristävän päivän viimeisten oppituntien lopulla."
Käyttöehdot - Terms of Service
Sovellus on Metropolian ulkopuolinen tietojärjestelmä.
Käyttäjän on luotava palvelussa oma tunnus itselleen.
Käyttäjä vastaa itse tietoturvasta ja käyttäjätuesta.
---
The application is an external information system.
User has to create an own account in the service.
The user is liable for the information security and user support by himself or herself.
- Created by Petri Silmälä, last modified on 16.1.2019
You are viewing an old version of this page. View the current version.
Compare with Current View Page History
« Previous Version 10 Next »
- No labels