Perusrekisteriprojektin ja OTM-projektin yhteistyöpaja
Aika: 17. - 18.6.2014
Paikka: Porthania (Yliopistokatu 3), tila P667, 6. krs sekä ryhmätöitä varten P669
Työpajan tavoitteet
- Kuva, jossa on opintohallinnon tietojärjestelmän toiminnallinen kenttä jaettu osiin, mitä kuuluu osapuolten skooppiin yhteensä. Näistä arvioidaan, mitä yhteistyössä voisi tuottaa.
- Lista kysymyksistä, jotka pitää ratkaista, että yhteistyötä voidaan tehdä.
- Jos on ratkaisuehdotuksia, kirjataan niitä.
- Jos on idea, miten vastaus voitaisiin saada aikaan ja mitä pitäisi tehdä sen eteen, kirjataan niitä.
- Jos on avoimia kysymyksiä, joihin ei vielä ole näkemystä, niin nämäkin pitää kirjata.
Agenda
17.6. Sisältöpainotteinen päivä (n.15 henkeä)
9:00 – 9:30
- Johdon terveiset ja toimeksianto
- Alkukatsaus, kuvan pohjan esittely
9:30 – 10:30
- Rinnakkaista työskentelyä, painotus siinä, että kuvaan saadaan kaikki oleelliset tarpeet näkyviin.
10:30 – 11:00 Yhteenveto ja yhteisen kuvan päivittäminen
11.00 - 11.40 lounastauko
11.40 - 12.40 painotus sisältöön liittyvissä kysymyksissä ja niiden ratkaisuehdotuksissa
12.40 - 13.00 yhteenveto-osuus
13.00 - 14.20 painotus menetelmiin, työskentelytapoihin, aikatauluihin ym. liittyvissä kysymyksissä.
14.20 - 14.45 yhteenveto, esittelymateriaalin koostaminen = kuva + muutama kalvo, mitä asioita jää keskiviikolle
15.00 - 16.00, johtoryhmien yhteinen ACP-kokous, jossa katsaus tilanteesta. Esittely Porthaniasta ACP:lla, jolloin koko porukka läsnä.
16-> Debriefing Kaislassa halukkaille
1. päivän tuloksena pitäisi syntyä
- Kuvan tekeminen
- Sisältöön, tietomalliin liittyvät kysymykset (ja mahdolliset ratkaisuehdotukset)
- Yhteistyön tekemiseen ja työtapoihin liittyvät kysymykset (ja mahdolliset ratkaisuehdotukset).
18.6. Teknispainoitteinen päivä, jatketaan myös edelliseltä päivältä rästiin jääneitä tehtäviä (n. 20 henkeä)
9-16
Aluksi katsaus tiistain tuotoksiin, jonka jälkeen päivän ohjelman vahvistaminen ja ryhmäjaot.
Jakaannutaan teknisiin kysymyksiin keskittyviin ryhmiin ja sisältöryhmiin.