Table of Contents |
---|
Asennus
Sähköpostitilin käyttöönotto edellyttää, että tietokoneelle on asennettu Microsoft Outlook. Outlook sisältyy Microsoft Office 365 -ohjelmistopakettiin.
- Metropolian hallinnoimille tietokoneille Microsoft Office 365 on valmiiksi asennettuna. Jos se puuttuu, älä asenna sitä itse. Ota tarvittaessa yhteyttä Helpdeskiin.
- Kotikoneelle voit asentaa Microsoft Office 365:n lataus- ja asennusohjeen mukaan.
- Huomaathan, että kyseessä ei ole Windows 11:n mukana tuleva, saman niminen (Outlook) ohjelma. Jos käytät Windows 11:ta, oikea Outlook näkyy nimellä Outlook (classic), ei Outlook (new).
Kun käynnistät Outlookin ensimmäistä kertaa, voit lisätä Metropolian sähköpostitilisi siihen suoraan alla olevan ohjeen (Sähköpostitilin käyttöönotto) mukaan.
...
1. Käynnistä Outlook.
2. Siirry File / Tiedosto -valikkoon.
3. Valitse Add account / Lisää tili.
4. Jatka alla olevan ohjeen (sähköpostitilin käyttöönotto) kohdasta 3.
Sähköpostitilin käyttöönotto
1. Käynnistäessäsi Outlookin ensimmäistä kertaa näkyville ilmestyy "Tervetuloa-ikkuna". Klikkaa Next.
2. Valitse No Yes ja Klikkaa Next.
3. Kirjoita alla näkyvät tiedot.
4. Klikkaa linkkiä "More choices":
5. Klikkaa linkkiä "Use a different account":
...
7. Sähköpostisi toimii nyt Outlookissa:
...
Miten toimin ongelmatilanteessa?
Include Page | ||||
---|---|---|---|---|
|
Setting up your Metropolia account in the Outlook Desktop application